PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały najkorzystniejszy wariant budowy łącznicy w Zawadzie oraz przebudowy linii Rejowiec – Zawada i Zawada – Zamość. Efektem realizacji projektu będzie krótsza o ok. 30 minut podróż pociągiem między Lublinem a Zamościem. Łącznica, czyli nowa jednotorowa linia o długości ok. 2 km będzie przebiegała po śladzie linii zlikwidowanej kilkadziesiąt lat temu. W ramach zadania przewiduje się budowę nowego przystanku Zawada Wschodnia w rejonie włączenia łącznicy do linii nr 72. W ramach wybranego wariantu zaplanowano budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 74 z obniżeniem torów. Uwzględniono też potrzebę powstania wiaduktu kolejowego nad dwoma liniami nr 65 i nr 83. Wybrany wariant obejmuje również kompleksową modernizację około kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 74. Założono budowę chodników i tras pieszo-rowerowych, zatok autobusowych. Dla mieszkańców przewidziano zjazdy do posesji. Mówi Andrzej Matysiewicz dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Lublinie.
W Zawadzie powstanie Lokalne Centrum Sterowania, które obejmie stacje Krasnystaw Fabryczny, Krasnystaw, Izbica, Ruskie Piaski, Zawada, Zamość.
Opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn.: "Prace na liniach kolejowych nr 69 i 72 na odcinku Rejowiec - Zawada - Zamość Szopinek wraz z budową łącznicy omijającej stację Zawada” o wartości ponad 2,5 mln zł rozpoczęło się w 2017r. a zakończy się na początku 2020 r. - podkreśla Arnold Bresch Członek Zarządu - dyrektor ds. realizacji inwestycji PKP PLK S.A.
O renowacje i nowe inwestycje w sieci kolejowej w naszym regionie od samego początku zabiegał poseł Sławomir Zawiślak.
Dobudowany tor i modernizacja linii pozwoli na skrócenie czasu podróży z Zamościa do Lublina o ok. 20 min. Sprawniej pojadą pociągi towarowe.
Napisz komentarz
Komentarze