Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama HOSPICJUM SANTA GALLA 1,5%

Klaps to nie jest dobre rozwiązanie

„Klaps to nie rozwiązanie” - przypominają przedstawiciele Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Zamościu w ramach kampanii informacyjnej przeciwdziałającej przemocy wobec dzieci.
Klaps to nie jest dobre rozwiązanie

Autor: pixabay

Kampania ma na celu podniesienie świadomości społecznej mieszkańców Zamościa o metodach wychowawczych i skutkach stosowania kar cielesnych wobec dzieci. Przysłowiowy klaps często jest bagatelizowanym zachowaniem, tymczasem może mieć niekorzystny wpływ na rozwój dziecka - mówi psycholog w Centrum Interwencji Kryzysowej w Zamościu, Marta Główka.

POSŁUCHAJ

Zauważyliśmy, że w społeczeństwie pokutuje jeszcze stereotyp, że klaps to nic wielkiego, że to jedna z metod wychowawczych. To nieprawda. Klaps to też przemoc - mówi Szymon Zygmunt, psycholog w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Zamościu:

POSŁUCHAJ

Dawny, staropolski model, kiedy się mówiło, że „lepsze bite niż proszone”, dawno minął - mówi Stanisław Michnowicz, dyrektor Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Zamościu:

POSŁUCHAJ

Zapytaliśmy także mieszkańców Zamościa co myślą o karaniu dzieci klapsem.

POSŁUCHAJ

Podczas rozmowy odwoływanie się do konkretów, pokazywanie tego jak dziecko ma się zachowywać, a nie tego, jak dziecko ma się nie zachowywać ma zasadnicze znaczenie, ponieważ nawet te komunikaty na zasadzie zaprzeczania: „nie rób tego”, „nie idź tam” dla dziecka nie są komunikatami czytelnymi. O wiele lepiej dziecko będzie rozumiało, jeżeli rodzic powie jak rodzic chce, żeby to dziecko się zachowywało. Jest wiele sposobów do tego, żeby móc pracować z dzieckiem, móc wychowywać dziecko bez przysłowiowego klapsa. Czasami wystarczy po prostu sięgnąć po jakieś informacje na ten temat - zaznacza Szymon Zygmunt. Emocje mamy wszyscy. I te emocje każdego z nas, zarówno dziecko, jak i dorosłego, czasami zalewają - mówi Marta Główka.

POSŁUCHAJ

Emocja mamy wszyscy, a naszym dzieciom powinniśmy pokazać, że nie sugerujemy się emocjami, że trzeba się zatrzymać, trzeba się uspokoić. Dziecko też musi zobaczyć, że siła fizyczna to nie jest wyznacznik naszego zachowania i naszego działania.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze