Informacje te są dostępne na stronie pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus
Porady podzielone są na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, "Usługi finansowe", „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które najbardziej ich interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.
Konsumenci mogą mieć wiele problemów związanych m.in. z odwołaniem lotu czy wycieczki. Mogą również spotkać się z działaniami przedsiębiorców, polegającymi na stosowaniu nieuczciwych cen w sklepach, czy też na przedstawianiu ofert w sposób wprowadzający w błąd.
Należy pamiętać, że konsument ma prawo do:
Uczciwej i jasnej ceny,
Bezpiecznych produktów,
Reklamacji zakupionego produktu,
Odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
Rzetelnej informacji o ofercie,
Bezpłatnej pomocy prawnej.
Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, fakt ten można zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na adres [email protected] lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.
W sprawach dotyczących ochrony praw konsumentów można kontaktować się także z miejskim rzecznikiem konsumentów w Zamościu. Obecnie kontakt z rzecznikiem możliwy jest drogą telefoniczną pod numerem 84 677 24 22 lub 603 374 583 jak też poprzez email pisząc pod adres: [email protected]
informacja nadesłana
Napisz komentarz
Komentarze