Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Zielony Zakątek

Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego w Zamościu

Wspólne działania zamojskiego Zarządu Dróg grodzkich, Komendy Miejskiej Policji w Zamościu oraz zamojskiego Wojewódzkiego Ośrodka ruchu Drogowego mają na celu poprawę bezpieczeństwa infrastruktury drogowej w mieście. Chodzi głownie o ronda, skrzyżowania, ciągi pieszo – rowerowe oraz przejścia dla pieszych.
Analiza bezpieczeństwa ruchu drogowego w Zamościu

W tym celu w 2020 roku w Zamościu, gdzie dochodziło do zdarzeń drogowych, w miejscach niebezpiecznych zmieniano organizację ruchu, przekształcono skrzyżowania w ronda, doświetlono miejsca słabo widoczne, a oznakowane przejścia dla pieszych przekształcono, by były one bardziej bezpieczne. Policja, ZDG i WORD w Zamościu wspólnie podsumowali rok na drogach naszego miasta po to, by podjąć działania zmierzające w kierunku poprawy bezpieczeństwa.

POSŁUCHAJ

Biorąc pod uwagę statystyki z udziałem pieszychbMarcin Nowak przyznał, że na drogach Zamościa miniony  rok był bezpieczniejszy niż poprzedni.

POSŁUCHAJ

Analizując liczbę zdarzeń, do których doszło na terenie miasta Zamość Marcin Nowak dodał, że na skrzyżowaniach zauważalny jest spadek kolizji, ale widać wzrost wypadków.

POSŁUCHAJ

Na których skrzyżowanych dochodziło w roku ubiegłym do największej liczby zdarzeń drogowych?

POSŁUCHAJ

Do dużej ilości zdarzeń drogowych dochodziło także na głównych ulicach Zamościa.

POSŁUCHAJ

Poza skrzyżowaniami i głównymi ulicami w 2020 roku w Zamościu do zdarzeń drogowych dochodziło także na ulicach osiedlowych, gdzie chwila nieuwagi skutkowała kolizjami

POSŁUCHAJ

W Zamościu doszło także do zdarzeń z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Pomimo poprawy infrastruktury drogowej na oznakowanych przejściach dla pieszych, które wydawać mogłyby się bezpieczne, w roku ubiegłym doszło do poważnych w skutkach zdarzeń drogowych. Marcin Nowak apeluje do pieszych, aby zbliżając się do przejścia zachowali szczególną ostrożność.

POSŁUCHAJ

Marcin Nowak powiedział o jakich porach dnia i w jakich godzinach dochodziło do największej liczby zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego.
POSŁUCHAJ


W tym roku na terenie naszego miasta wiele ulic zostanie wyremontowanych i zmodernizowanych, szczególnie w tych miejscach gdzie w ostatnich latach dochodziło do większej liczby zdarzeń drogowych. Takich kolizji dużo odnotowano u zbiegu ulic: 1 Maja, Dzieci Zamojszczyzny i Szczebrzeska.

POSŁUCHAJ

 

Aby zwiększyć bezpieczeństwo w mieście w tym roku remontu doczekają się drogi biegnące wzdłuż DK nr 74. Chodzi konkretnie o odcinek ok. 5. km od Al. 1- go Maja (jest to most na rzece Łabuńce ) do granicy miasta przy ul. Szczebrzeskiej.

Warto dodać, że w roku ubiegłym przebudowa skrzyżowania w rondo nastąpiła u zbiegu ulic: Lubelskiej, Piłsudskiego, Wiejskiej i Wojska Polskiego przy Kościele Świętego Michała. Dzięki budowie rond kierowcom jeździ się lepiej, a przede wszystkim płynnej i bezpieczniej. Na ten rok zaplanowano przebudowę największego skrzyżowana w rondo u zbiegu ulic: Sadowa, Piłsudskiego i Peowiaków. Kolejną przeorganizację ruchu zaplanowano na skrzyżowaniu przy II Liceum Ogólnokształcącym u zbiegu ulic: Orląt Lwowskich, Odrodzenia i Partyzantów. Tam również powstanie rondo.


O statystykach policyjnych i zdarzeniach drogowych, do których w 2020 roku doszło  na terenie powiatu zamojskiego w w Zamościu  będzie można usłyszeć na antenie naszego radia w audycji Rozmowa dnia w środę (27.01) o godz. 8.40 i 15.40. Analizę bezpieczeństwa w ruchu drogowym na terenie powiatu zamojskiego przedstawi st. asp Dorota Krukowska- Bubiło, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Zamościu, a na o miejscach , gdzie w Zamościu dochodziło do najczęstszych zdarzeń drogowych powie dyrektor zamojskiego Zarządu Dróg Grodzkich Marcin Nowak.


 

















 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze