Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Marketingowy kryminał. Zobacz, jakich błędów w pozycjonowaniu nie możesz popełnić!

Pozycjonowanie stron internetowych tylko na pierwszy rzut oka jest czynnością bardzo prostą. W rzeczywistości skuteczne SEO wymaga maksymalnie wyostrzonej uwagi oraz unikania sporej ilości niedozwolonych praktyk. Zostały one nazwane czarnym kapeluszem marketingu sieciowego. Tutaj podpowiadamy Ci, dlaczego kopiowanie treści jest surowo zabronione oraz dlaczego SWL stracił swoją ogromną siłę rażenia. Zapoznaj się z naszym vademecum wiedzy na temat bezpiecznego SEO.
  • 26.11.2020 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Marketingowy kryminał. Zobacz, jakich błędów w pozycjonowaniu nie możesz popełnić!

Najpopularniejsze przewinienia popełniane w treści przy pozycjonowaniu stron internetowych

Zaczniemy od zakazanych praktyk w treści. Content według wielu to jedna z ważniejszych części współczesnego marketingu internetowego. Pod warunkiem, że jest on stuprocentowo oryginalny. Z problemem duplikacji znaków borykają się przede wszystkim niedoświadczone sklepy online, które chcąc skutecznie sprzedać swoje produkty często wykorzystują opisy bezpośrednio od producenta. Google z pewnością nie ominie takiego zachowania i nałoży stosowną karę na portal dokonujący kradzieży tekstu. Problematyczny okazuje się również thin content, czyli strona generowana tylko z myślą o upchnięciu słów kluczowych. Współczesne, skuteczne SEO wykorzystuje pozycjonowanie stron oparte na charakterystycznych frazach. Także z dodatkiem geolokalizacyjnym, przykładowo z członem na duże miejscowości, takie jak Poznań. Thin content tworzy podstrony, które po brzegi wypełnione są właśnie takimi frazami, jednak bez większej wartości samego tekstu.

Popularne triki skuteczne tylko na pierwszy rzut oka. Z Google graj w otware karty!

Marketingowe faux pas można popełnić także na etapie technicznego SEO. Bardzo popularnym będzie niewidoczna treść, czyli tekst zawierający frazy kluczowe, którego zwykły użytkownik nie może przeczytać. Przeważnie wykonany jest on w tym samym kolorze co barwa tła strony, a dzięki takiemu zabiegu stają się całkowicie nieosiągalne dla wzroku internauty. Na szczęście algorytmy Google nie mają problemu z ich rozchwytywaniem. Na listę Black Hat SEO trafi również system wymiany linków SWL. Poza granicami Polski technika już praktycznie nieużywana ze względu na potężne kary nakładane przez amerykańskie przedsiębiorstwo. W naszym kraju jednak wymiana linków nadal funkcjonuje. Co ważne, na zauważalnie mniejszą skalę niż dotychczas.
Źródło: Afterweb

Materiał Partnera