Inaczej mówiąc, pozycjonowanie stron internetowych dąży do zapewnienia im widoczności w Google. Płynie z tego szereg korzyści.
Daj się zauważyć!
Największą zaletą pozycjonowania jest zapewnienie witrynie obecności w wyszukiwarce, czyli stworzenie szansy potencjalnemu odbiorcy na jej zauważenie. Dostrzegalność w internecie to podstawa do budowania szerokiej bazy klientów. Mówi się, że jeśli coś jest nieobecne w sieci, to nie ma tego w ogóle. Pozycjonowanie stron pozwala zatem firmie zaistnieć.
Wzrost ilości odwiedzin
Wysokie miejsce w wynikach organicznych zapewnia duży wzrost ilości odwiedzin danej witryny. Internauci biorą pod uwagę niemal wyłącznie dziesięć propozycji wskazanych przez Google, z czego naprawdę dużą klikalność notują miejsca na podium. Oczywiście im wyższa pozycja, tym większa ilość odwiedzin.
Szacuje się, że pierwszy link ma ok. 43% wejść, drugi 37%, a trzeci jeszcze mniej. Dziesiąte miejsce to zaledwie ok. 3% kliknięć. Dlatego warto grać o najwyższe lokaty.
Zysk
Widoczność w wyszukiwarce oznacza większą ilość odwiedzin. Te z kolei przekładają się na poprawę wyników sprzedażowych. Nawet najlepiej przygotowana oferta nie zapewni zysku, jeśli klient się z nią nie zapozna. Pozycjonowanie stron internetowych stwarza możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych odbiorców, zaprezentowania im swojego produktu czy usługi. Jeśli te będą odpowiednio przygotowane, sprzedaż na pewno wzrośnie.
Pozycjonować warto nie tylko witryny zajmujące się handlem. Wysokie miejsce w wynikach Google umożliwia zarabianie również właścicielom np. blogów. Duża ilość odwiedzin sprawia, że reklamodawcy chętnie wykupią możliwość umieszczenia swojego banneru itp.
Przewaga nad konkurencją
Wchodząc na szczyt, w dole zostawia się konkurencję. Pozycjonowanie to proces, który pozwala wybić się na tle innych firm świadczących podobne usługi. To pierwszy krok ku zdominowaniu rynku i zapewnieniu przedsiębiorstwu stabilnej i mocnej pozycji w branży.
Budowanie marki
Widoczność w wyszukiwarce to nie tylko większa ilość użytkowników wchodzących na witrynę, a tym samym zwiększenie szansy na sprzedaż, ale również prestiż. Nie każde kliknięcie linka musi przynosić zysk bezpośredni. Już sama obecność na szczycie daje korzyść – wizerunkową.
Internauta zdaje sobie sprawę, że wysokie miejsca zajmują najlepsi. Pozycjonowanie pomaga zatem w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki, budowania zaufania do niej.
Firma zaczyna funkcjonować w świadomości potencjalnego odbiorcy jako podmiot działający profesjonalnie. Jest to działanie długotrwałe. W przyszłości może to zaowocować sprzedażą. Potencjalni klienci chętniej sięgają po produkty marek, które budzą zaufanie, kojarzą się z profesjonalizmem.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl