Idealne biurko dla pracownika usprawni codzienne czynności
W sklepach i salonach z meblami można znaleźć różne modele biurek dedykowane dla firm. Czym zatem różnią się biurka pracownicze od pozostałych? Pierwszą cechą jest wysoka jakość wykonania. Dużą rolę odgrywa dobór materiałów: naturalnego drewna, mocnej płyty, metalowych elementów konstrukcji. Innym, równie ważnym elementem jest kompatybilność z pozostałymi meblami biurowymi.
Pod blatem musi znaleźć się miejsce na szafki niezbędne do przechowywania dokumentów i akcesoriów codziennego użytku. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na specjalne otwory, przez które przebiegają kable od komputera, drukarki i telefonu. Szeroki blat może mieć dodatkowo wysuwaną półkę na klawiaturę. Dobrze, gdy istnieje możliwość ustawienia nadstawki.
Modułowe biurka pomogą zagospodarować przestrzeń
W biurowcach, urzędach, siedzibach firm, często przebywa kilku pracowników. Z myślą o ich komforcie oraz pamiętając o normach i przepisach BHP, należy dobrać odpowiednie meble. Modułowe biurka pracownicze są elementem składowym większych zestawów. Można je dowolnie łączyć i przestawiać. Pożądaną cechą biurek jest mobilność. Zwłaszcza w dużych firmach, gdy często następują zmiany organizacyjne, warto dobrać biurko, które współgra z innymi meblami, szafkami, regałami i półkami.
W dużych, otwartych przestrzeniach biurka są często ze sobą łączone i tworzą boksy. Każdy z takich modułów spełnia wymagania przepisów BHP. Odpowiednia długość i szerokość blatu jest równie ważna, co jego wysokość. Do takich biurek można dopasować dodatkowe dolne lub górne półki na sprzęt komputerowy, drukarki oraz modemy. Jeśli chodzi o kolory, tu dominują naturalne brązy lub biel.
Jak dobrać biurko do profilu firmy
Nowoczesne biurka dla pracowników wpisują się w różne kategorie mebli. W zależności od potrzeb konkretnego działu warto dobrać odpowiednie biurko. Przykładowo meble dla księgowych muszą być pojemne i posiadać liczne przegrody na przechowywanie dokumentów oraz bieżącej korespondencji, rachunków, faktur.
W biurach typu call centre wystarczą mniejsze moduły, które pozwolą zaoszczędzić przestrzeń. Także urzędy posiadają swoją specyfikę i właśnie biurka dla pracowników instytucji państwowych wpisują się w charakter danej instytucji. Dominuje prostota, funkcjonalność, uniwersalizm oraz solidne wykonanie.
Istotną cechą mebli biurowych jest bezpieczeństwo, zarówno, jeśli chodzi o użyte materiały, jak i o całą konstrukcję. Wyróżniają się na tle zwykłych, domowych biurek nowoczesnymi rozwiązaniami. Ich projekty uwzględniają potrzeby pracowników, np. dostosowanie do wielogodzinnej pracy przy komputerze, regulowany blat, możliwość montażu nadstawki, dodatkowej półki.