Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Czym różnią się biurka pracownicze od innych biurek

Funkcjonalne i pojemne biurka pracownicze są podstawą organizacji pracy. Różnią się zasadniczo od zwykłych, pokojowych biurek, które często służą dzieciom i młodzieży do nauki. Posiadają solidną konstrukcję i dostosowane są do norm BHP. To, co je wyróżnia, to przede wszystkim jakość i uniwersalny charakter.
  • 19.02.2021 14:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czym różnią się biurka pracownicze od innych biurek

Idealne biurko dla pracownika usprawni codzienne czynności

W sklepach i salonach z meblami można znaleźć różne modele biurek dedykowane dla firm. Czym zatem różnią się biurka pracownicze od pozostałych? Pierwszą cechą jest wysoka jakość wykonania. Dużą rolę odgrywa dobór materiałów: naturalnego drewna, mocnej płyty, metalowych elementów konstrukcji. Innym, równie ważnym elementem jest kompatybilność z pozostałymi meblami biurowymi.

Pod blatem musi znaleźć się miejsce na szafki niezbędne do przechowywania dokumentów i akcesoriów codziennego użytku. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na specjalne otwory, przez które przebiegają kable od komputera, drukarki i telefonu. Szeroki blat może mieć dodatkowo wysuwaną półkę na klawiaturę. Dobrze, gdy istnieje możliwość ustawienia nadstawki.

Modułowe biurka pomogą zagospodarować przestrzeń

W biurowcach, urzędach, siedzibach firm, często przebywa kilku pracowników. Z myślą o ich komforcie oraz pamiętając o normach i przepisach BHP, należy dobrać odpowiednie meble. Modułowe biurka pracownicze są elementem składowym większych zestawów. Można je dowolnie łączyć i przestawiać. Pożądaną cechą biurek jest mobilność. Zwłaszcza w dużych firmach, gdy często następują zmiany organizacyjne, warto dobrać biurko, które współgra z innymi meblami, szafkami, regałami i półkami.

W dużych, otwartych przestrzeniach biurka są często ze sobą łączone i tworzą boksy. Każdy z takich modułów spełnia wymagania przepisów BHP. Odpowiednia długość i szerokość blatu jest równie ważna, co jego wysokość. Do takich biurek można dopasować dodatkowe dolne lub górne półki na sprzęt komputerowy, drukarki oraz modemy. Jeśli chodzi o kolory, tu dominują naturalne brązy lub biel.

Jak dobrać biurko do profilu firmy

Nowoczesne biurka dla pracowników wpisują się w różne kategorie mebli. W zależności od potrzeb konkretnego działu warto dobrać odpowiednie biurko. Przykładowo meble dla księgowych muszą być pojemne i posiadać liczne przegrody na przechowywanie dokumentów oraz bieżącej korespondencji, rachunków, faktur.

W biurach typu call centre wystarczą mniejsze moduły, które pozwolą zaoszczędzić przestrzeń. Także urzędy posiadają swoją specyfikę i właśnie biurka dla pracowników instytucji państwowych wpisują się w charakter danej instytucji. Dominuje prostota, funkcjonalność, uniwersalizm oraz solidne wykonanie.

Istotną cechą mebli biurowych jest bezpieczeństwo, zarówno, jeśli chodzi o użyte materiały, jak i o całą konstrukcję. Wyróżniają się na tle zwykłych, domowych biurek nowoczesnymi rozwiązaniami. Ich projekty uwzględniają potrzeby pracowników, np. dostosowanie do wielogodzinnej pracy przy komputerze, regulowany blat, możliwość montażu nadstawki, dodatkowej półki.

Materiał Partnera