Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Czym są packshoty i czemu są tak istotne w sprzedaży internetowej?

Obecnie aby wyróżnić się w Internecie i zainteresować użytkowników/kupujących swoją ofertą, należy się o to postarać. Konkurencja w większości branż jest bowiem bardzo duża. Stąd też niezwykle istotna staje się prezentacja swoich produktów, a co za tym idzie, coraz prężniej rozwijającą się gałęzią sztuki fotograficznej staje się fotografia produktowa, to znaczy packshoty.
  • 26.11.2018 08:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Czym są packshoty i czemu są tak istotne w sprzedaży internetowej?

Czym są packshoty i gdzie się je wykorzystuje?

Packshot to zdjęcie produktu w formie statycznej (dużo rzadziej w formie interaktywnej), które wykonuje się na białym tle. Czasem jest to też tło szare albo czarne. Takie zdjęcie jest dobrze oświetlone, odpowiednio wykadrowane i oddaje rzeczywisty wygląd produktu. Dzięki minimalistycznej i neutralnej oprawie, packshoty pozwalają na jak najlepsze wyeksponowanie wyjątkowych cech przedmiotu: jego kształtu, kolorystyki, a także wszelkich unikalnych detali. Tego rodzaju fotografia produktowa jest bardzo wysokiej jakości, ponieważ wynika to z potrzeb rynku. Przeglądanie oferty sklepów internetowych zazwyczaj odbywa się bardzo szybko, dlatego zwrócenie uwagi na produkt odbywa się zazwyczaj wtedy, kiedy posiada on jak najbardziej udane zdjęcie. Packshoty wykorzystuje się obecnie w niemal każdej firmie, która sprzedaje swoje produkty w Internecie. Umieszcza się je:
- na stronach internetowych,
- w sklepach,
- na aukcjach,
- w katalogach branżowych i sprzedażowych.
Wysokiej jakości zdjęcia pomagają bowiem w jak najlepszym przedstawieniu posiadanego towaru.

Jak się wykonuje packshoty?

W robieniu zdjęć produktów najważniejsze jest dobre światło. Kiedy odbywa się to poza studiem, najlepiej wykorzystywać do tego światło wczesnego popołudnia - gdy jest ono najlepsze. Natomiast w profesjonalnym studiu, wykorzystuje się do tego specjalistyczne lampy. Warunkiem jest jednak, by zostały one ustawione tak aby fotografowanych produktów nie pokrywał cień. Wykonując packshoty, do flesza warto wykorzystać dyfuzor, który sprawi, że światło zostanie rozprowadzone w sposób naturalny i równomierny. Tak jak było wspomniane już wcześniej, najlepszym tłem będzie tło neutralne, czyli białe, które nie będzie odwracać uwagi od zawartej na zdjęciu rzeczy. Aby uzyskać idealną ostrość zdjęcia, apart/telefon należy umieścić na statywie. Ważnym krokiem w tworzeniu packshotów jest także obróbka zdjęć, jednak nie powinno się w niej korzystać z filtrów - ponieważ mogą one negatywnie wpłynąć na odzwierciedlenie rzeczywistości (wyglądu produktu).

Co packshoty dają firmom świadczącym swoje usługi w Internecie?

Wykonanie albo zamówienie takich profesjonalnych zdjęć sprawi, że klienci chętniej będą wybierać produkty danej firmy, bo zawsze bardziej zachęcające jest to, co ładnie wygląda. Profesjonalne zdjęcia pozwolą także na dokładniejsze obejrzenie produktów, które chce się kupić, a których nie można zobaczyć na żywo. Szczególnie wtedy, gdy będą one kompletne, to znaczy pokazujące produkt z różnych jego stron - a więc to, jak wygląda on z różnych perspektyw. Fotografia produktowa pomoże w zwiększeniu sprzedaży, ale też w pozytywnym wyróżnieniu się na tle konkurencji. Dobre i wyraźne zdjęcia przekonają bowiem klientów o wysokiej jakości samych produktów.

--- Artykuł sponsorowany ---