Jakie są opinie Polaków o zakupach w internecie?
Duża popularność zakupów w internecie wynika między innymi z pozytywnych opinii na ich temat [2]. Zdecydowana większość Polaków, bo aż 87%, uważa je za wygodne [2]. Podobna liczba osób sądzi również, że są łatwe i nie sprawiają żadnych problemów, zaś według 4/5 e-konsumentów zakupy online dają większe możliwości wyboru niż sklepy tradycyjne [2].
Pozytywne opinie Polaków dotyczą także czasu, cen i bezpieczeństwa [2]. Ponad 70% badanych sądzi, że zakupy w sieci są szybsze oraz tańsze niż w sklepie tradycyjnym [2]. 60% e-konsumentów uważa je z kolei za w pełni bezpieczne [2].
Co Polacy kupują online najczęściej?
Aż 72% Polaków kupuje online odzież oraz akcesoria i dodatki do niej [3]. Nieco mnie osób decyduje się na zamawianie obuwia (61%), kosmetyków i perfum (57%) oraz książek, płyt i filmów (56%) [3]. Są to najpopularniejsze grupy produktów, które wyprzedzają sprzęt RTV/AGD, produkty farmaceutyczne, odzież sportową, artykuły dziecięce oraz urządzenia mobilne [3].
Jak wybory e-kupujących kształtują się pod względem płci? Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają online po odzież, obuwie, kosmetyki, książki i płyty, produkty farmaceutyczne, artykuły dziecięce, a także meble i biżuterię [4]. Wśród panów większą popularnością cieszą się natomiast samochody, sprzęt komputerowy, gry, ubezpieczenia i artykuły dla kolekcjonerów [4].
Za co Polacy płacą najwięcej?
Polacy najwięcej, bo po około 200 zł miesięcznie, płacą za obuwie (201 zł), odzież (199 zł), a także produkty spożywcze (188 zł) [5]. Nieco mniejsze kwoty przeznaczają na artykuły dziecięce i zabawki (149 zł), kosmetyki i perfumy (136 zł), a także produkty farmaceutyczne (119 zł) [6].
W skali półrocza e-konsumenci najwięcej wydają na sprzęt RTV/AGD (średnio 1232 zł), a także urządzenia mobilne (856 zł) i meble oraz inne elementy wyposażenia wnętrz (782 zł) [6].
Aby zakupy w internecie oraz płatności za nie przebiegały w sposób sprawny oraz wygodny, polscy e-kupujący mogą korzystać z coraz nowszych rozwiązań płatniczych. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, dzięki której nie ma konieczności podawania danych karty płatniczej i wprowadzania haseł w trakcie płacenia w sklepie online. Co więcej, aplikacja Visa Mobile pozwala użytkownikom uniknąć w procesie płatności online przeklikiwania się przez wyskakujące okna czy wypełniania wielu pól formularza, a każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa [7].
Jak skorzystać z tego rozwiązania? Wystarczy tylko uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (niektóre banki mogą wymagać aktualizacji aplikacji) albo ściągnąć Visa Mobile w postaci samodzielnej aplikacji na smartfona (można to zrobić w sklepie z aplikacjami dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu). Po szybkiej konfiguracji usługi można płacić za zakupy online – należy wybrać ikonę z tym rozwiązaniem w bramce płatniczej, wpisać w wolne pole swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie [7].
Visa Mobile to sposób na sprawne, łatwe i bezpieczne zakupy w internecie. Lista banków, których klienci już teraz skorzystają z usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html [7].
Artykuł powstał przy współpracy z Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 72
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 146
- Gemius Polska, Najwięcej wydają na obuwie, płacą szybkim przelewem 3.11.2021 online: https://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/najwiecej-wydaja-na-obuwie-placa-szybkim-przelewem.html, dostęp: 19.06.2022
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 173
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 19.06.2022