Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Z OSTATNIEJ CHWILI:
  • „Biblioteka jest wśród nas” - GOK w Suścu
  • „Biblioteka jest wśród nas” - GOK w Suścu
Reklama Menstyl

Reklama psuje nawyki żywieniowe

Kontakt młodych ludzi z reklamą powoduje, że częściej sięgają po słodkie napoje, a rzadziej po warzywa.
Reklama psuje nawyki żywieniowe

Dostęp do niezdrowej żywności w domu przekłada się w dużo większym stopniu na częste picie słodzonych napojów i rzadkie jedzenie warzyw, jeżeli reklamy produktów spożywczych są wysoce dostępne – podkreśla dr Anna Januszewicz, psycholog zdrowia Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej we  Wrocławiu.

POSŁUCHAJ

-Reklamy, według uzyskanych wyników, są  bodźcem zachęcającym do sięgania po niezdrowe jedzenie w sytuacji, gdy produkty są łatwo dostępne oraz impulsem ograniczającym konsumpcję zdrowego. Ponadto z badań nie wynika, aby osoby, które mają wiedzę o mechanizmach oddziaływania reklam odżywiały się zdrowiej – dodaje dr Januszewicz.

POSŁUCHAJ

O tym jak nie ulegać pokusom żywieniowym przez dzieci mówi dr Januszewicz.
 

Ważne jest ograniczanie dzieciom jakichkolwiek możliwoś

POSŁUCHAJ
ci sięgania po słodycze, czy inne niezdrowe produkty.
POSŁUCHAJ

Niestety, w Polsce liczba dzieci z nadwagą i otyłością wzrasta – mówi dr Anna Januszewicz, psycholog zdrowia SWPS Wrocław.

POSŁUCHAJ

Jeżeli samopoczucie młodego człowieka jest uzależnione od jedzenia to jest to sygnał dla rodziców.

POSŁUCHAJ

Psycholog z SWPS Wrocław, należąca do polskiego zespołu TEMPEST badającego nawyki żywieniowe dzieci w wieku 12-17 lat twierdzi, że kontrolowanie reklam, to ważny aspekt w prewencji otyłości.  Potwierdzają to dostępne statystyki. Według danych Instytutu Żywności i Żywienia nadwaga i otyłość w Polsce dotyka 28 proc. chłopców i 22 proc. dziewcząt w wieku 11-12 lat.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Krystyna PiotrowskaTreść komentarza: Maja jesteś wielka❤️moja, tak trzymajData dodania komentarza: 9.12.2025, 10:39Źródło komentarza: Maja PiotrowskaAutor komentarza: Prezes ZamToP-u K.M.Treść komentarza: ZamToP idzie dalej z pomysłem ochrony ptaków w zimie w miastach regionu. Proponujemy ( poprzez wysłanie pism do UM) aby w parkach miejskich zainstalować stojące, duże karmniki. Spacerowicze (a szczególnie dzieci) będą mogli przynieść i złożyć tam karmę , jabłka, orzechy, słoninkę. Będzie to czysta edukacja- czynna ochrona przyrody. Daj Bóg aby to był zwyczaj młodego pokolenia odwiedzającego park w zimie. Służby miejskie także mogą uzupełniać takie puste karmniki.Data dodania komentarza: 8.12.2025, 23:38Źródło komentarza: Akcja Karmnik organizowana przez Zamojskie Towarzystwo PrzyrodniczeAutor komentarza: SłuchaczTreść komentarza: Daj Boże więcej tak młodych organistów z takim wyczuciem sprawy jak Pani KarolinaData dodania komentarza: 22.11.2025, 17:57Źródło komentarza: Karolina SokółAutor komentarza: AnnaTreść komentarza: Moja ulubiona audycja w nowej odsłonie powraca, bardzo dobra wiadomość! Słucham zawsze jak tylko mam możliwość w radiu, ale kiedy nie mogę to lubię odsłuchiwać audycję na waszej stronie. PozdrawiamData dodania komentarza: 26.10.2025, 22:47Źródło komentarza: Audycja pielgrzymkowa wraca na antenę Katolickiego Radia ZamośćAutor komentarza: Halina KwiatkowskaTreść komentarza: Gratulacje dla naszych nauczycieli z Przedszkola w Kalinowicach. Jestem dumna i dziękuję za waszą pracę i zaangażowanie.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 14:53Źródło komentarza: Tydzień chleba i produktów zbożowych w przedszkolu w Kalinowicach (Gmina Zamość)Autor komentarza: AlaTreść komentarza: Bardzo dobra wiadomość, często słuchałam audycji, a kiedy nie mogłam odsłuchiwałam na stronie. Nie mogę doczekać się na nową odsłonę audycji pielgrzymkowej.Data dodania komentarza: 24.10.2025, 20:28Źródło komentarza: Audycja pielgrzymkowa wraca na antenę Katolickiego Radia Zamość