Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Zielony Zakątek

Weekendowa zbiórka odzieży „Nie nosisz, do Twierdzy przynosisz”

Dla 80% Polaków najlepszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych ubrań jest ich oddanie.
Weekendowa zbiórka odzieży „Nie nosisz, do Twierdzy przynosisz”

Autor: źródło: Galeria Twierdza Zamość

Wiosna to dla wielu czas porządkowania garderoby przyznaje się do tego niemal połowa Polaków (45%)*. Co zrobić z nadmiarem odzieży, szczególnie jeśli już jej nie nosimy? Według deklaracji, dla 80% Polaków najlepszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych ubrań jest ich oddanie. Okazja, by dać odzieży drugie życie nadarzy się już w ten weekend. W Galerii Twierdza Zamość odbędzie się wielka zbiórka ubrań nadających się do dalszego użytku. Organizatorem akcji jest marka Ubrania Do Oddania, a partnerem EPP zarządca Galerii Twierdza. Dawanie ubraniom drugiego życia to nie chwilowa moda, a ważny trend, który wspiera coraz więcej konsumentów. Możliwości ponownego wykorzystania nieużywanej zawartości szafy jest wiele Polacy najczęściej oddają ubrania do specjalnych pojemników (42%), rozdają rodzinie lub znajomym (34%) bądź sprzedają (27%). Co piąty badany zanosi odzież na zbiórki (22%) lub przekazuje organizacjom wspierającym osoby potrzebujące (21%). Pierwszy weekend wiosny to świetna okazja, by przejrzeć garderobę, podzielić się nadmiarem ubrań, a przy okazji zrobić coś dobrego. Zbiórka ubrań w Galerii Twierdza Zamość potrwa od 24 do 25 marca. Nieużywaną odzież w dobrym stanie można przynosić do centrum w godzinach 11.00 19.00 do specjalnie oznakowanego stanowiska zlokalizowanego w pobliżu wejścia głównego. Na miejscu hostessa będzie przyjmowała i ważyła ubrania. Dla osób, które we wskazanym terminie przekażą minimum 5 kg odzieży nadającej się do ponownego użytku, przygotowano kupony rabatowe uprawniające do 10% zniżki w 4F oraz 20% w przypadku marki Outhorn. Udział w zbiórce to nie tylko szansa na wiosenne wietrzenie szafy, ale też realna pomoc. Jak pokazało badanie, dziewięć na dziesięć osób (89%) zgadza się ze stwierdzeniem, że oddawanie nienoszonej odzieży to sposób, by wesprzeć potrzebujących. Za każdy zebrany kilogram odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji Digital University, realizującej projekt Uniwersytet Sukcesu. To program edukacyjny, który wspiera młode kobiety w trudnej sytuacji życiowej i pomaga im rozpocząć pracę w branży IT z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym. Organizatorem zbiórki jest marka Ubrania Do Oddania, a partnerem głównym EPP, największy zarządca centrów handlowych w Polsce. Akcję wspierają też marki odzieżowe należące do spółki OTCF S.A. 4F i Outhorn. Dobór partnerów był nieprzypadkowy 4F od stycznia 2022 r. wdraża strategię 4F Change, w ramach której daje ubraniom drugie życie i przekazuje wsparcie finansowe Fundacji 4F Pomaga. Marka popularyzuje naprawy odzieży czy obuwia i odpowiedzialne korzystanie z nich, by mogły posłużyć jak najdłużej.

 

* O badaniu: badanie w formie wywiadów online zostało przeprowadzone przez SW Research w marcu br. na zlecenie EPP na reprezentatywnej próbie pełnoletnich Polek i Polaków. Jego celem było sprawdzenie nawyków i opinii związanych z nieużywaną odzieżą.

 

- Materiał nadesłany

 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze