Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Z OSTATNIEJ CHWILI:
  • „Biblioteka jest wśród nas” - GOK w Suścu
  • „Biblioteka jest wśród nas” - GOK w Suścu
Reklama Menstyl

Agencja PR - jak i kiedy ją wybrać?

Dopiero wchodzisz na rynek ze swoją ofertą? Twoja firma jest dobrze znana klientom, ale w najbliższej przyszłości chcesz rozszerzyć asortyment o nowe produkty? Współpraca z agencją PR może przynieść szereg korzyści, bez względu na wielkość firmy czy zasięg jej działania. W czym może pomóc agencja PR i jak ją wybrać?
  • 23.03.2023 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Agencja PR - jak i kiedy ją wybrać?

Co to jest agencja PR i jak pomaga w kreowaniu wizerunku?

Agencja PR ma szeroki zakres zadań, których celem jest kreacja wizerunku. Długofalowa współpraca z agencją PR to inwestycja w budowę zaufania, rozpoznawalności i wiarygodności. Taki zakres usług powoduje, że grono klientów agencji PR nie ogranicza się wyłącznie do podmiotów gospodarczych – z działań PR często korzystają osoby publiczne, celebryci czy politycy.

Zadania agencji PR na przykładzie RO – agencja PR Warszawa:

  • media relations – pracownicy agencji PR mogą zaaranżować wywiady i publikacje, które pomogą w budowaniu reputacji,
  • kampanie wizerunkowe – jak pisze na swojej stronie agencja PR - ro.team, agencja public relations przygotowuje zarówno akcje ambientowe, jak i kampanie reklamowe, 
  • influencer marketing – agencja PR przejmuje na siebie całość procesu współpracy z influencerami, którzy stają się ambasadorami marki,
  • doradztwo strategiczne – dzięki bogatemu doświadczeniu eksperci agencji PR mogą pomóc firmie w wyznaczeniu jej strategicznych celów PR,
  • content marketing – w zakres obowiązków agencji PR wchodzi również tworzenie wartościowych i atrakcyjnych dla odbiorców treści, które kreują założony wizerunek.

Agencja PR - co oferuje i jak skorzystać z jej usług?

Zakres działań podejmowanych przez agencję public relations wskazuje, w czym może ona pomóc klientowi. A jak wygląda to w praktyce? Załóżmy, że planujesz zmiany w recepturze sprzedawanego produktu. Zdajesz sobie sprawę ze zmieniających się trendów i dlatego chcesz wyeliminować z jego składu np. sztuczne barwniki lub substancje, które chociaż są dozwolone, to mają pewne negatywne efekty. Co zrobi dla Ciebie agencja public relations?

Agencja PR Warszawa może:

  • przygotować cykl artykułów informacyjnych i edukacyjnych – wraz z ich publikacją w poczytnych mediach,
  • stworzyć kampanię z udziałem popularnych influencerów – którzy odpowiednio wcześniej zostaną zaznajomieni z produktami, ich specyfiką i działaniem,
  • opracować strategię komunikacji z potencjalnymi klientami – z której firma będzie korzystać od momentu wprowadzenia zmian.

Co ważne, efektywność prowadzonych przez agencję PR działań zostanie zmierzona. Analityka to jeden z obszarów, z którymi pracownicy agencji PR mają styczność na co dzień.

W związku z wprowadzonymi zmianami Twoją firmę dotknął kryzys wizerunkowy? A może to właśnie w odpowiedzi na kryzys planujesz wprowadzić zmiany? Agencja public relations wdroży plan pozwalający zminimalizować wizerunkowe straty.

Jak wybrać dobrą agencję PR? Dowiedz się co sprawdzać!

Ponieważ w każdym dużym mieście Polski działa agencja PR, to pozostaje pytanie, jak wybrać takiego partnera. Na co zwrócić uwagę, poszukując sprzymierzeńca w budowie wizerunku? 

W pierwszej kolejności warto przyjrzeć się portfolio. Najczęściej agencja public relations nie może pochwalić się wszystkimi realizacjami, a to ze względu na poufność zagwarantowaną klientom. Udostępniane case studies mogą jednak sporo powiedzieć o jej działaniu. Dobra agencja PR to też świetny zespół specjalistów – osoby mające bogate doświadczenie w obszarze komunikacji i utrzymujące kontakty z mediami.

Szukasz agencji PR? Zwróć uwagę również na wyniki prowadzonych kampanii – liczbę publikacji i ich zasięg, liczbę pozyskanych leadów czy liczbę followersów w mediach społecznościowych. Wspomniana już RO agencja PR z Warszawy stawia na transparentność i publikuje informacje o wynikach, jakie udało jej się uzyskać podczas współpracy z wybranymi klientami. 

--- Artykuł sponsorowany ---


Ostatnie komentarze
Autor komentarza: SłuchaczTreść komentarza: Daj Boże więcej tak młodych organistów z takim wyczuciem sprawy jak Pani KarolinaData dodania komentarza: 22.11.2025, 17:57Źródło komentarza: Karolina SokółAutor komentarza: AnnaTreść komentarza: Moja ulubiona audycja w nowej odsłonie powraca, bardzo dobra wiadomość! Słucham zawsze jak tylko mam możliwość w radiu, ale kiedy nie mogę to lubię odsłuchiwać audycję na waszej stronie. PozdrawiamData dodania komentarza: 26.10.2025, 22:47Źródło komentarza: Audycja pielgrzymkowa wraca na antenę Katolickiego Radia ZamośćAutor komentarza: Halina KwiatkowskaTreść komentarza: Gratulacje dla naszych nauczycieli z Przedszkola w Kalinowicach. Jestem dumna i dziękuję za waszą pracę i zaangażowanie.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 14:53Źródło komentarza: Tydzień chleba i produktów zbożowych w przedszkolu w Kalinowicach (Gmina Zamość)Autor komentarza: AlaTreść komentarza: Bardzo dobra wiadomość, często słuchałam audycji, a kiedy nie mogłam odsłuchiwałam na stronie. Nie mogę doczekać się na nową odsłonę audycji pielgrzymkowej.Data dodania komentarza: 24.10.2025, 20:28Źródło komentarza: Audycja pielgrzymkowa wraca na antenę Katolickiego Radia ZamośćAutor komentarza: MieciuTreść komentarza: Impreza była super 😁. Tylu wspaniałych ludzi, starych i młodszych pracowników, piękne przemówienie pani Prezes. Idealna obsługa kelnerska, przepyszne posiłki. Życzę kolejnych 25 lat i więcej.Data dodania komentarza: 19.10.2025, 14:54Źródło komentarza: 25-lecie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w TyszowcachAutor komentarza: ChristopherTreść komentarza: ...Buenos Ares, that's right :-) Ks. dr Michał to prawdziwy ksiądz z powołania, nie tylko kanclerz swego czasu ale i taki 'proboszcz' powiedzmy, dbający o parafię - posługa na rodzinnej parafii - odprawianie mszy, konfesjonał a zarazem skromny człowiek. Salutations :-)Data dodania komentarza: 16.10.2025, 14:45Źródło komentarza: Ekwador oczami misjonarza - opowieść o Kościele, posłudze i kulturze