Każde konto ma swoich unikalnych followersów, wśród których każdy znajduje się w innej strefie czasowej. Dodatkowo algorytm Instagrama zmienia się często, dlatego jeden działający dobrze sposób może za kilka dni okazać się już nieaktualny.
Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych?
Algorytm wpływa na ilość zaangażowania użytkowników, a także na to, jak szybko to zostanie ono dostarczone.
Lajki na Insta powinny być zebrane jak najszybciej po publikacji, tak jak komentarze. Jest to kluczowy element do uzyskania dużych zasięgów pod każdym postem, gdyż wtedy portal dostaje sygnał, iż jest to content wysokiej jakości, który ludzie chcą oglądać.
Kiedy publikować na Instagramie?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, kiedy najlepiej publikować posty. Szukając najbardziej optymalnego czasu publikacji postów na Instagramie, dobrze jest rozpocząć od zbadania swoich odbiorców za pomocą narzędzi analitycznych, które znajdują się w aplikacji - do tego celu niezbędne jest konto biznesowe.
Kluczem do sukcesu jest dodawanie nowych zdjęć wtedy, kiedy najwięcej obserwujących jest aktualnie w trybie online. Dobrze jest również poeksperymentować z godzinami i wypróbować publikacje na przykład wieczorami, gdy większość osób nie jest już w trakcie pracy i może spędzać czas w social mediach. Nie bez znaczenia jest również dzień tygodnia publikacji posta.
Znajdź najlepszy czas publikacji postów na Instagramie
Warto jest poszukiwać spersonalizowanego czasu na publikację postów. Podczas testów dobrze jest notować wszystkie osiągnięcia wpisując je w arkusz kalkulacyjny. Po pewnym czasie będzie można zaobserwować pewne prawidłowości, które pomogą w zdobywaniu nowych follow Instagram.
Jakie korzyści przynosi regularne publikowanie postów na Instagramie?
Regularne publikowanie postów na Instagramie, które będą angażować odbiorców wpłynie pozytywnie na algorytm. Wówczas serwis zacznie pokazywać posty większej ilości osób, a dodatkowo zaczną się one pojawiać w polecanych na hashtagi, jakimi zostało oznaczone i w zakładce “odkrywaj”.
Dobrze jest postawić też na budowanie zaangażowania poprzez odpowiadanie na komentarze obserwatorów. To zachęci ich do pisania kolejnych komentarzy, dzięki czemu Instagram również będzie mógł zanotować zwiększoną aktywność użytkowników i przekazać post do większego grona odbiorców.