Konsultacje marketingowe pozwalają uzyskać nowe spojrzenie na sytuację własnego biznesu. W jej trakcie analizowany jest wynik audytu oraz planowana jest kompleksowa strategia promocji. Pozwala to na stworzenie planu marketingowego oraz polityki cenowej firmy. Brak odpowiedniej wiedzy w tym temacie prowadzi do niepotrzebnego zwiększania kosztów na reklamę, co w konsekwencji nie pozwala na osiągnięcie zakładanych celów. Jak pokazują badania 42% nowych firm upada przez źle prowadzone działania marketingowe.
Kim jest konsultant marketingowy?
Konsultantem marketingowym zostaje osoba doświadczona w marketingu i zarządzaniu. Konsultant zostaje wprowadzony do firmy w celu ulepszenia działań promocyjnych. Pomoże on zrozumieć klientów i opracować odpowiednie strategie. Konsultanci posiadają bogate doświadczenie w wielu sektorach i branżach. Dzięki temu są w stanie ocenić jakie metody marketingowe będą działać w danej firmie. Po analizie dotychczasowych metod promocji i opracowaniu planu marketingowego, konsultant pomoże w jego realizacji - będzie nadzorował wyniki i aktualizował strategię na podstawie danych z analityki.
Powody, dla których warto zatrudnić konsultanta marketingowego
Bez względu na branżę, w jakiej działamy, biznes w krajach rozwiniętych charakteryzuje się ogromną konkurencją. Pozyskanie nowych klientów jak również utrzymanie obecnych i zapewnienie im odpowiedniego poziomu satysfakcji jest ogromnym wyzwaniem. W zależności od typu działalności należy ponosić różne nakłady na marketing. W większości przypadków kosztuje on jednak bardzo dużo nie tylko czasu, ale również pieniędzy. Wielu menadżerów firm decyduje się na samodzielne prowadzenie działań marketingowych. Jest to jednak bardzo trudne bez specjalistycznej wiedzy dotyczącej narzędzi, planowania lejka sprzedaży, czy analityki. Jest to spowodowane bardzo dynamicznie zmieniającym się rynkiem. Działania promocyjne, które były najlepszymi strategiami kilka lat temu mogą obecnie okazać się całkowicie bezskuteczne. Może to prowadzić do ponoszenia zbędnych kosztów i frustracji. W związku z tym warto skorzystać z konsultacji marketingowych.
Czym zajmują się konsultanci marketingowi?
Konsultant będzie współpracował z firmą oraz pomoże opracować strategię, aby jak najlepiej promować biznes. Będzie również wspierał w jego realizacji i optymalizacji wszelkich kanałów pod kątem maksymalizacji jego efektywności i ROI, w skład czego zazwyczaj wchodzi np. audyt SEO, audyt kampanii ADS, czy audyt social mediów. Najlepsi konsultanci marketingowi muszą posiadać analityczny umysł. Pomagają monitorować wyniki i je optymalizować.
Konsultanci w wielu przypadkach sami mają firmy i posiadają bogate doświadczenie w działaniach promocyjnych. Czasem pracują w międzynarodowych korporacjach, które odnoszą sukcesy na wielu światowych rynkach. Mogą to być też osoby, które pracują w agencjach marketingowych, w związku z czym mają doświadczenie w opracowywaniu strategii, planowaniu kosztów i nadzorowaniu działań promocyjnych.
Co obejmuje konsultacja marketingowa?
Wiele firm realizuje promocję ad hoc, bez określonej strategii. Trudno jest wtedy ocienić czy prowadzi ona do celu. Profesjonalny konsultant marketingowy zawsze będzie posiadał plan działania, oparty o wcześniej wykonane analizy, takie jak SWOT, czy badanie rynku. Konsultacje marketingowe powinny zakończyć się na raporcie z audytów, opracowaniu planu, budżetu, harmonogramu, celów oraz procedur kontrolnych.
Szukasz profesjonalnego doradztwa marketingowego? Skorzystaj z oferty Warszawskiej Grupy Mediowej!