Wysokość budżetu
Profesjonalna agencja SEM zaplanuje strategię, która będzie dopasowana do naszego budżetu. Wbrew pozorom nie musi to kosztować majątku. Niskim nakładem finansowym również możemy skutecznie promować markę w internecie. Oczywiście warto liczyć się z tym, że wiele agencji wprowadza budżet minimalny. Jest tak dlatego, że promocja "na mniejszą skalę" kompletnie się nie opłaca. Może okazać się, że zmarnowaliśmy pieniądze. Na początek warto posiadać budżet na poziomie 2000-3000 zł. Wraz z rozwojem kampanii nakład środków pieniężnych będzie wyższy. Plusem jest fakt, że zwrot z podjętych działań otrzymujemy relatywnie szybko. Odczuwamy efekty promocji firmy poprzez zwiększenie wartościowego ruchu na stronie oraz wzrost zysków z działalności. Dodatkowo mierząc ROAS i marżę, jesteśmy w stanie policzyć zysk z poniesionych nakładów i w oparciu o te dane zwiększać zasięg kampanii reklamowej.
Pamiętajmy, że każda wydana złotówka ma sens. Im bardziej widoczna jest nasza strona w internecie, tym większe zainteresowanie ofertą. Trzeba również wspomnieć, że doskonale wpływa to na wizerunek przedsiębiorstwa. Staje się ono rozpoznawalne, a także godne zaufania. Pamiętajmy, że wielu użytkowników sieci obawia się mało znanych stron, które nie posiadają żadnych opinii. Właśnie dlatego zadbajmy o widoczność witryny w internecie. Jeśli efekty będą spełniać nasze oczekiwani, to możemy zwiększyć budżet. Oczywiście jest to kwestią indywidualną - wcale nie musimy tego robić.
Wybór narzędzi
Niektóre narzędzia promocyjne generują dodatkowe koszty. Mowa tutaj w szczególności o linkach sponsorowanych. Trzeba mieć świadomość, że taka reklama nie jest darmowa. Niewątpliwą zaletą jest jednak fakt, że nasza witryna będzie znajdować się ponad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Kampania Google Ads sprawi, że już na starcie będziemy mieć przewagę nad firmami, które nie zdecydowały się na taką promocję. Trzeba zaznaczyć, że nie płacimy tutaj za liczbę wyświetleń. Byłoby to kompletnie nieopłacalne. Opłata pobierana jest w momencie, gdy użytkownik kliknie w odnośnik do naszej strony. Stanowi to niewątpliwą zaletę, ponieważ nie musimy obawiać się zmarnowanych pieniędzy. Wiadomym jest, że nie każdy użytkownik kliknie akurat w nasz link sponsorowany.
Google Ads to nie tylko linki, ale również banery. Są to reklamy umieszczane na rozmaitych witrynach internetowych. Mają one zachęcić do wejścia na stronę naszej firmy. W tym przypadku przydatnym narzędziem jest Programmatic. Dzięki niemu możemy wyselekcjonować odbiorców, wyświetlić reklamy na miejscach reklamowych Premium. Niesie to za sobą sporą oszczędność. Banery nie będą wyświetlać się komuś, kto nie jest zainteresowany naszymi produktami lub usługami. Pozwala to maksymalnie wykorzystać posiadane środki finansowe.