Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 10 listopada 2025 19:54
Z OSTATNIEJ CHWILI:
  • „Biblioteka jest wśród nas” - GOK w Suścu
  • „Biblioteka jest wśród nas” - GOK w Suścu
Reklama Akademia Mali Odkrywcy

Bądź widoczny w Google – zwiększ swoje zyski

Wyszukiwarka Google jest w zasadzie najważniejszym narzędziem, przy pomocy którego można sprowadzić ruch na swoją stronę internetową. Ten ruch, szczególnie dla biznesów e-commerce, to potencjalni klienci i zrealizowane koszyki zakupowe. Dbanie o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania jest procesem długofalowym i wymagający, ale na dłuższą metę z pewnością opłacalnym.
  • 02.01.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Bądź widoczny w Google – zwiększ swoje zyski

Pozycjonowanie – na pierwszej linii kontaktu

Pierwszy kontakt z marką lub produktem w sieci odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem wyszukiwarki. Wpisanie kilku słów określających pożądany produkt uruchamia lawinę wyników. Pozycjonowanie strony pozwala znaleźć się w pierwszych 10 lub 20 wynikach zwrotnych czyli tam, gdzie jako użytkownicy sięgamy najdalej. Użytkownicy to nikt inny jak potencjalni klienci, ponieważ wpisanie frazy kluczowej w tym przypadku oznacza intencję zakupową. To jedna z największych zalet pozycjonowania – dotarcie we właściwym czasie, z właściwym wynikiem zwrotnym do osoby już zainteresowanej zakupem.

Długofalowe efekty

Jeśli weźmiemy pod lupę narzędzia wykorzystywane w działaniach e-marketingowych, to właśnie pozycjonowanie będzie się odznaczać jednym z najwyższych współczynników konwersji. Branża, w jakiej działa firma, nie ma tutaj większego znaczenia. Trzeba przyznać, że są to działania wymagające wiedzy, umiejętności dostosowania się do zmieniających algorytmów i technologii, a na pierwsze wyniki trzeba poczekać minimum 2-3 miesiące. Ale jeśli stawiamy na długofalowe efekty i utrzymujące się przez długi czas wyniki, pozycjonowanie jest tym właściwym narzędziem. Jest tak tym bardziej, że wraz z postępem prac i czasem jego koszty maleją, a to oznacza coraz niższe koszty pozyskania ruchu na stronie.

Pozycjonowanie w e-commerce

Dla biznesów z branży e-commerce, gdzie mamy sporą konkurencję, szczególnie korzystne jest zastosowanie pozycjonowania szerokiego – tzw. pozycjonowania long tail. Jego założenie to stosowanie rozbudowanych fraz kluczowych, które bardziej szczegółowo opisują np. produkt. Takie frazy właśnie bardzo często wpisywane są przez użytkowników. Z ich punktu widzenia, precyzja w dookreślaniu przedmiotów, a zatem długość wpisanego hasła, daje bardziej wartościowe wyniki. W praktyce frazy long tail wysoko konwertują i umożliwiają sprowadzenie wysokiej jakości ruchu na stronę. Poza tym znaczeni łatwiej stanąć w szranki z konkurencją, szczególnie tą długo działającą na rynku, która już pozycjonuje się na popularne, krótkie frazy.

Więcej niż frazy kluczowe

Pozycjonowanie to nie tylko działanie w środowisku zewnętrznym wobec strony. Na jej miejsce w wynikach wyszukiwania wpływ ma wiele parametrów. Są to chociażby: indeksacja witryny, jej funkcjonalność, struktura, czas ładowania się, poprawność kodu HTML. Równie istotne są treści – ich ilość, jakość lub niedopuszczalna duplikacja. Te i wiele innych czynników mogą bardzo poważnie wpłynąć na brak widoczności strony w wynikach wyszukiwania lub spadek pozycji pomimo podjętych działań pozycjonujących. W zasadzie samego pozycjonowania nie powinniśmy oddzielać od prac optymalizujących stronę pod kątem SEO – działanie powinno odbywać się dwutorowo.

Nie tylko dla dużych

Pozycjonowanie, jako forma promocji, może być stosowane zarówno przez firmy ze sporymi budżetami, jak i tych mniejszych graczy rynkowych. Skalowalność i dostosowanie do założonych celów biznesowych to niewątpliwie jego duże zalety. Może być to także trampolina dla lokalnych firm, które nie działają w sieci, ale za jej pośrednictwem zdobywają klientów. Ich promocji służy pozycjonowanie lokalne.

Geolokalizacja, która upowszechniła się razem z użyciem GPS-ów w smartfonach, umożliwia wygodne poruszanie się w sieci lokalnych i regionalnych usług. Z jednej strony istotne jest samo miejsce, w którym znajduje się użytkownik, z drugiej regionalny charakter frazy, którą wpisał. Potencjalni klienci w ogromnej ilości przypadków wyszukują lokalne firmy właśnie on-line. Biorąc pod uwagę, że są to osoby aktywnie poszukujące usług czy produktów, zdecydowane, by z nich skorzystać, efektywność tego typu pozycjonowania osiąga bardzo wysoki poziom. Wdrożenie pozycjonowania lokalnego umożliwia skuteczną promocję mniejszych, stacjonarnych biznesów.

--- Artykuł sponsorowany ---


Ostatnie komentarze
Autor komentarza: AnnaTreść komentarza: Moja ulubiona audycja w nowej odsłonie powraca, bardzo dobra wiadomość! Słucham zawsze jak tylko mam możliwość w radiu, ale kiedy nie mogę to lubię odsłuchiwać audycję na waszej stronie. PozdrawiamData dodania komentarza: 26.10.2025, 22:47Źródło komentarza: Audycja pielgrzymkowa wraca na antenę Katolickiego Radia ZamośćAutor komentarza: Halina KwiatkowskaTreść komentarza: Gratulacje dla naszych nauczycieli z Przedszkola w Kalinowicach. Jestem dumna i dziękuję za waszą pracę i zaangażowanie.Data dodania komentarza: 25.10.2025, 14:53Źródło komentarza: Tydzień chleba i produktów zbożowych w przedszkolu w Kalinowicach (Gmina Zamość)Autor komentarza: AlaTreść komentarza: Bardzo dobra wiadomość, często słuchałam audycji, a kiedy nie mogłam odsłuchiwałam na stronie. Nie mogę doczekać się na nową odsłonę audycji pielgrzymkowej.Data dodania komentarza: 24.10.2025, 20:28Źródło komentarza: Audycja pielgrzymkowa wraca na antenę Katolickiego Radia ZamośćAutor komentarza: MieciuTreść komentarza: Impreza była super 😁. Tylu wspaniałych ludzi, starych i młodszych pracowników, piękne przemówienie pani Prezes. Idealna obsługa kelnerska, przepyszne posiłki. Życzę kolejnych 25 lat i więcej.Data dodania komentarza: 19.10.2025, 14:54Źródło komentarza: 25-lecie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w TyszowcachAutor komentarza: ChristopherTreść komentarza: ...Buenos Ares, that's right :-) Ks. dr Michał to prawdziwy ksiądz z powołania, nie tylko kanclerz swego czasu ale i taki 'proboszcz' powiedzmy, dbający o parafię - posługa na rodzinnej parafii - odprawianie mszy, konfesjonał a zarazem skromny człowiek. Salutations :-)Data dodania komentarza: 16.10.2025, 14:45Źródło komentarza: Ekwador oczami misjonarza - opowieść o Kościele, posłudze i kulturzeAutor komentarza: ZamosciankaTreść komentarza: Mój syn do tej pory wspomina lekcje geografii w "spoleczniaku" prowadzone przez p. Jacka Podkoscielnego. Genialny nauczyciel, pasjonat i super ciekawy człowiek .Data dodania komentarza: 10.10.2025, 13:45Źródło komentarza: Jacek Podkościelny