Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Bądź widoczny w Google – zwiększ swoje zyski

Wyszukiwarka Google jest w zasadzie najważniejszym narzędziem, przy pomocy którego można sprowadzić ruch na swoją stronę internetową. Ten ruch, szczególnie dla biznesów e-commerce, to potencjalni klienci i zrealizowane koszyki zakupowe. Dbanie o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania jest procesem długofalowym i wymagający, ale na dłuższą metę z pewnością opłacalnym.
  • 02.01.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Bądź widoczny w Google – zwiększ swoje zyski

Pozycjonowanie – na pierwszej linii kontaktu

Pierwszy kontakt z marką lub produktem w sieci odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem wyszukiwarki. Wpisanie kilku słów określających pożądany produkt uruchamia lawinę wyników. Pozycjonowanie strony pozwala znaleźć się w pierwszych 10 lub 20 wynikach zwrotnych czyli tam, gdzie jako użytkownicy sięgamy najdalej. Użytkownicy to nikt inny jak potencjalni klienci, ponieważ wpisanie frazy kluczowej w tym przypadku oznacza intencję zakupową. To jedna z największych zalet pozycjonowania – dotarcie we właściwym czasie, z właściwym wynikiem zwrotnym do osoby już zainteresowanej zakupem.

Długofalowe efekty

Jeśli weźmiemy pod lupę narzędzia wykorzystywane w działaniach e-marketingowych, to właśnie pozycjonowanie będzie się odznaczać jednym z najwyższych współczynników konwersji. Branża, w jakiej działa firma, nie ma tutaj większego znaczenia. Trzeba przyznać, że są to działania wymagające wiedzy, umiejętności dostosowania się do zmieniających algorytmów i technologii, a na pierwsze wyniki trzeba poczekać minimum 2-3 miesiące. Ale jeśli stawiamy na długofalowe efekty i utrzymujące się przez długi czas wyniki, pozycjonowanie jest tym właściwym narzędziem. Jest tak tym bardziej, że wraz z postępem prac i czasem jego koszty maleją, a to oznacza coraz niższe koszty pozyskania ruchu na stronie.

Pozycjonowanie w e-commerce

Dla biznesów z branży e-commerce, gdzie mamy sporą konkurencję, szczególnie korzystne jest zastosowanie pozycjonowania szerokiego – tzw. pozycjonowania long tail. Jego założenie to stosowanie rozbudowanych fraz kluczowych, które bardziej szczegółowo opisują np. produkt. Takie frazy właśnie bardzo często wpisywane są przez użytkowników. Z ich punktu widzenia, precyzja w dookreślaniu przedmiotów, a zatem długość wpisanego hasła, daje bardziej wartościowe wyniki. W praktyce frazy long tail wysoko konwertują i umożliwiają sprowadzenie wysokiej jakości ruchu na stronę. Poza tym znaczeni łatwiej stanąć w szranki z konkurencją, szczególnie tą długo działającą na rynku, która już pozycjonuje się na popularne, krótkie frazy.

Więcej niż frazy kluczowe

Pozycjonowanie to nie tylko działanie w środowisku zewnętrznym wobec strony. Na jej miejsce w wynikach wyszukiwania wpływ ma wiele parametrów. Są to chociażby: indeksacja witryny, jej funkcjonalność, struktura, czas ładowania się, poprawność kodu HTML. Równie istotne są treści – ich ilość, jakość lub niedopuszczalna duplikacja. Te i wiele innych czynników mogą bardzo poważnie wpłynąć na brak widoczności strony w wynikach wyszukiwania lub spadek pozycji pomimo podjętych działań pozycjonujących. W zasadzie samego pozycjonowania nie powinniśmy oddzielać od prac optymalizujących stronę pod kątem SEO – działanie powinno odbywać się dwutorowo.

Nie tylko dla dużych

Pozycjonowanie, jako forma promocji, może być stosowane zarówno przez firmy ze sporymi budżetami, jak i tych mniejszych graczy rynkowych. Skalowalność i dostosowanie do założonych celów biznesowych to niewątpliwie jego duże zalety. Może być to także trampolina dla lokalnych firm, które nie działają w sieci, ale za jej pośrednictwem zdobywają klientów. Ich promocji służy pozycjonowanie lokalne.

Geolokalizacja, która upowszechniła się razem z użyciem GPS-ów w smartfonach, umożliwia wygodne poruszanie się w sieci lokalnych i regionalnych usług. Z jednej strony istotne jest samo miejsce, w którym znajduje się użytkownik, z drugiej regionalny charakter frazy, którą wpisał. Potencjalni klienci w ogromnej ilości przypadków wyszukują lokalne firmy właśnie on-line. Biorąc pod uwagę, że są to osoby aktywnie poszukujące usług czy produktów, zdecydowane, by z nich skorzystać, efektywność tego typu pozycjonowania osiąga bardzo wysoki poziom. Wdrożenie pozycjonowania lokalnego umożliwia skuteczną promocję mniejszych, stacjonarnych biznesów.

--- Artykuł sponsorowany ---


Ostatnie komentarze
Autor komentarza: ZamosciankaTreść komentarza: Pani Małgosia to nasz skarb narodowy!Data dodania komentarza: 25.07.2025, 16:48Źródło komentarza: Małgorzata FarionAutor komentarza: Teresa i MieczyslawTreść komentarza: Szcęść Boże w drodze. Uklondla MatuchnyData dodania komentarza: 1.07.2025, 11:02Źródło komentarza: Łukowscy pielgrzymi w drodze do Pani RoztoczaAutor komentarza: Józefa z HrubieszowaTreść komentarza: dużo.zdrowia wam pielgrzymi chrubieszowscy Niech Matuchna Krasnobrodzka otuli was swoim matczynym płaszczem niech łogosławi wam i waszym rodzinom w codzienmym jakze trudnym.zyciu niech błogosławi księdzu w posłudze kapłanskiej przez całe zycie dozo zdrowia i wytrwałoscj po.odlcie się i zamnie ja niestety niemoge wziąc udziału w pieszej pielgrzymce a szkoda poniewarz mieszkam.pozagranico polski juz 28 lat ale jako.dziecko co roku jezdziłam do krasnobrodu na odpust bardzo ładne miejsce ale jak wiadomo pracy niemaData dodania komentarza: 27.06.2025, 17:06Źródło komentarza: Piesza pielgrzymka z Hrubieszowa do Krasnobrodu 2024Autor komentarza: Krzysztof D.Treść komentarza: Rozmowa z Kasią Mirowską, kosmetologiem, porusza istotny temat ochrony przeciwsłonecznej, która zyskała na znaczeniu szczególnie w okresie letnim. Podkreślono, że stosowanie SPF jest ważne nie tylko podczas słonecznych dni, ale także w pochmurne, co jest często pomijane. Dobór odpowiedniego produktu oraz wiedza na temat jego skuteczności w ochronie przed starzeniem to kluczowe elementy dbałości o skórę. Praktyczne wskazówki, które zostały przedstawione, mogą znacznie ułatwić wprowadzenie codziennej rutyny ochrony przeciwsłonecznej, co jest nie tylko kwestią estetyki, ale także zdrowia skóry na dłuższą metę. To wartościowa rozmowa dla każdego, kto chce świadomie dbać o swoją skórę przez cały rok.Data dodania komentarza: 23.06.2025, 19:17Źródło komentarza: Kasia MirowskaAutor komentarza: AniaTreść komentarza: Temat bardzo ważny i na czasie Brawo Kasiu💪Data dodania komentarza: 23.06.2025, 10:59Źródło komentarza: Kasia MirowskaAutor komentarza: Anna GarczynskaTreść komentarza: Brawo 👏👏Data dodania komentarza: 13.06.2025, 19:17Źródło komentarza: Michał Adamczuk