Plusy pozycjonowania
Niedawno zostało udowodnione, że internauci najczęściej wybierają dwie pierwsze pozycje w wyszukiwarce. Im witryna znajduje się niżej, tym jest mniejsze prawdopodobieństwo, że ją zauważymy. To właśnie dlatego firmy tak biją się o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google.
Większa klikalność
Dobre pozycjonowanie powinno przyczynić się do zwiększenia ruch na stronie www, a więc także do podwyższenia szans na dotarcie do docelowej grupy odbiorców naszych usług/produktów. Wywnioskować więc można, że ta forma działań ma niemałe znaczenie w zwiększeniu sprzedaży oraz rozwoju naszej firmy.
Zwiększenie rozpoznawalności i świadomości marki
Korzystanie ze słów oraz fraz kluczowych powiązanych z prowadzoną działalnością również przyczynia się do uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarce. To z kolei przekłada się na większą liczbę odwiedzin strony www. Warto więc w odpowiedni sposób prowadzić bloga firmowego i zamieszczać na nim profesjonalne treści, które poskutkują zdobyciem zaufania klientów.
Mniej wydatków na promocję
Przeciwnicy pozycjonowania z całą pewnością posłużą się argumentem, że jest ono drogie. Zwolennicy natomiast zaprzeczą, mówiąc, że nie są to koszty, jednak inwestycja na przyszłość. Ponadto, pozycjonowanie jest na tyle skuteczne, by móc zrezygnować z innych form pozyskiwania klientów.
Minusy pozycjonowania
Każdy powinien sobie zdawać sprawę, że tam, gdzie są plusy, tam również znajdą się i minusy, które niektórych mogą skutecznie odwieść od rozpoczęcia przygody z pozycjonowaniem. Przed podjęciem decyzji dobrze jest je rozpatrzyć i porównać z wyżej wymienionymi plusami, by móc określić czy ta forma promocji jest dla nas korzystna.
Kiedy pojawią się te efekty?
Z całą pewnością, minusem pozycjonowania będzie dla osób niecierpiących zwłoki, długi czas oczekiwania na efekty. Nie pojawią się one natychmiast, bo dopiero po kilku miesiącach, jednak również tak szybko one nie znikną. Czas oczekiwania na efekty przede wszystkim zależny jest od konkurencyjności, dlatego im jest ona większa, tym efekty pojawią się później.
Nie rób przerwy
Dużą wadą pozycjonowania jest także konieczność ciągłego działania. Oznacza to, że jeśli zaprzestaniemy na jakiś czas dbać o pozycję naszej strony, ta prawdopodobnie spadnie w rankingu wyszukiwarki. Związane jest to przede wszystkim z konkurencją, która również walczy o pozycję swojej witryny.
Zmienny algorytm
Pozycjonowanie zależne jest też w dużej mierze od algorytmów Google, które niestety, ale co jakiś czas się zmieniają. Właśnie dlatego tak ważna jest ciągła praca nad pozycjonowaniem oraz dokonywaniem w nim odpowiednich aktualizacji.