Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie jest procesem optymalizacji witryny internetowej, której celem jest zwiększenie widoczności tej witryny w wynikach wyszukiwania. W ten sposób potencjalni klienci mogą łatwiej znaleźć usługi lub produkt, którego poszukują. Warto jest wskazać, co przynosi skuteczne pozycjonowanie dla przedsiębiorcy. Na jego stronie internetowej ruch się zwiększa, co w konsekwencji wpływa na wzrost sprzedaży i rozpoznawalność marki. W obecnych czasach, w których konkurencja depcze nam po piętach, warto postawić na dobre pozycjonowanie.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Wiesz już, czym jest uniwersalne pozycjonowanie, lecz w jaki sposób użyć tego procesu w celu wypromowania lokalnego przedsiębiorstwa? Pozycjonowanie lokalne polega na promowaniu firmy w określonym obszarze geograficznym. Idealnie sprawdza się więc ono w przypadku lokalnych, niewielkich przedsiębiorstw, restauracji czy usługodawców, którzy koncentrują się na zdobywaniu klientów z najbliższej okolicy. Skuteczne pozycjonowanie lokalne ma na celu wypromowanie lokalnej marki w taki sposób, by pojawiała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania dla lokalnych zapytań.
Jakie są sposoby pozycjonowania witryn internetowych?
Aby poprawić rozpoznawalność swojej firmy, warto znać sposoby pozycjonowania stron www. Należą do nich m.in.:
- dobór odpowiednich fraz lokalnych, czyli optymalizacja treści i słów kluczowych, np. „Kraków fryzjer”;
- stworzenie wizytówki firmy;
- budowanie katalogów firm i lokalnych linków;
- dodanie lokalizacji;
- zarządzanie opiniami klientów;
- optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych.
Poznaj rodzaje pozycjonowania lokalnego
Na czym polegają metody pozycjonowania lokalnego? Słowa kluczowe nie są sztuczne, lecz brzmią naturalnie, co usprawnia wyniki wyszukiwania. Oprócz tego warto postawić na pozycjonowanie w mapach Google, co umożliwia wyświetlenie wizytówki firmy. Warto też użyć pozycjonowania do wzmocnienia swojej pozycji na portalach branżowych i lokalnych katalogach. Możesz również postawić na specyficzne, charakterystyczne dla danego obszaru geograficznego, frazy, co powiąże Twoje przedsiębiorstwo z lokalizacją.
Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie lokalne?
Istnieje wiele powodów, dla których warto zadbać o to, aby Twoja strona internetowa była odpowiednio pozycjonowana. Przede wszystkim:
- możesz zyskać na widoczności Twojego przedsiębiorstwa wśród lokalnych klientów;
- pozwoli to na skuteczniejsze dotarcie do grupy docelowej i wzrostu potencjalnych klientów;
- będziesz wspierać konkurencyjność na rynku lokalnym;
- możesz w łatwy sposób wypromować swoje produkty lub usługi w okolicy;
- wspomoże to rozwój Twojej firmy, co jest podstawą działań marketingowych.
- pozycjonowanie nie jest kosztowne!