Rozegrana w sierpniu 3. edycja Tour de Pologne Women była kontynuacją kolarskiego święta, zapoczątkowanego przez męski Tour de Pologne UCI WorldTour. Kilka dni później czołowe zawodniczki przystąpiły do rywalizacji na polskich szosach, a zmagania oglądali kibice z całego świata. Transmisje na antenach Telewizji Polskiej i Eurosportu zapewniły szeroką ekspozycję wizerunkową o łącznej wartości 73 miliony złotych.
Kobiece kolarstwo przeżywa rozkwit na świecie, ale także w Polsce. Biało-Czerwone kolarki odpowiedzialne są za zdecydowaną większość sukcesów polskiego kolarstwa w ostatnich latach, na czele z Katarzyną Niewiadomą-Phinney, Dominiką Włodarczyk, Darią Pikulik i Martą Lach. Odpowiedzią Lang Teamu na rosnącą popularność tej dyscypliny w kobiecym wydaniu była reaktywacja Tour de Pologne Women w 2024 roku.
Wyścig cieszył się dużym zainteresowaniem, a same zawodniczki przyznawały, że organizacja zmagań stała na bardzo wysokim poziomie. Zaowocowało to błyskawicznym awansem do grona imprez pierwszej kategorii, co otworzyło możliwość startu przed drużynami z kolarskiej elity. Tegoroczny, 3. Tour de Pologne Women zgromadził na starcie 20 ekip, w tym aż 7 zespołów UCI Women’s WorldTour, na czele z jednymi z najlepszych drużyn na świecie, jak Canyon//SRAM zondacrypto czy Lidl-Trek.
U ich boku ścigały się także reprezentacja Polski i dwie rodzime drużyny – MAT ATOM Deweloper Wrocław i TKK Pacific Nestlé Fitness. – To dla nas bardzo ważne, żeby wyścig Tour de Pologne Women promował polskie kolarstwo kobiet i dawał naszym znakomitym, szczególnie młodym zawodniczkom szansę ścigania się z najlepszymi – mówił Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne Women.
Zmagania odbywały się w dniach 12-14 sierpnia na szosach województwa lubelskiego, a kolarki finiszowały w Zamościu, Chełmie i Kraśniku. Każdy z trzech etapów był transmitowany na antenach Telewizji Polskiej i Eurosportu, a także na platformie streamingowej HBO Max, dzięki czemu sygnał z trasy dotarł do 65 krajów. Wyścig był doskonałą promocją regionu, Polski oraz partnerów i sponsorów Tour de Pologne Women. Według specjalnego raportu, wartość ekspozycji podczas 3. Tour de Pologne Women wyniosła aż 73 miliony złotych!
Wyścig okazał się też dużym sukcesem organizacyjnym, o czym świadczy kolejny awans – tym razem do kategorii UCI ProSeries, co pozwoli na start jeszcze większej liczby drużyn najwyższej dywizji oraz dotarcie do szerszej grupy odbiorców. – Zgodnie z naszymi założeniami, zorganizowaliśmy 3. Tour de Pologne Women tak, jak organizujemy Tour de Pologne UCI WorldTour. Z tą samą dbałością o szczegóły, profesjonalnym zabezpieczeniem, oprawą i transmisją na najwyższym poziomie. Cieszę się, że przyniosło to zamierzony efekt i dzięki wyścigowi mogliśmy promować Polskę, naszych partnerów i kolarstwo w naszym kraju. Awans do kategorii UCI ProSeries jest tylko wisienką na torcie – podsumował Czesław Lang.
- materiał nadesłany -

Napisz komentarz
Komentarze