Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jeśli porówna się różne formy marketingu dla e-commerce, pozycjonowanie sklepów internetowych wyróżni się na wiele sposobów. Między innymi dlatego, że choć uzyskanie pierwszych efektów jest odsunięte w czasie, długofalowo okazuje się bardzo korzystne.
  • 31.05.2021 17:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu w Google – co warto o nim wiedzieć?

Mówiąc o działaniach SEO, trzeba już na starcie zaznaczyć, iż wiąże się z pewnym kosztem wejścia. Jeżeli pozycjonowanie sklepu internetowego ma być naprawdę efektywne, po prostu trzeba na początku zainwestować odpowiednią kwotę, która pozwoli zbudować fundamenty pod przyszły sukces. Z drugiej strony początkowy wydatek po roku zacznie się zwracać z nawiązką, stopniowo pozwalając uzyskać przewagę nad konkurencją.

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Na samym początku zawsze warto wyznaczyć cele. Dobrze to zresztą zrobić wspólnie z osobami mającymi praktykę w działaniach SEO, dzięki czemu plany będą realne, połączone z oceną siły konkurencji i poziomu trudności realizacji. Właśnie dlatego pozycjonowanie sklepu Widoczni (jedna z większych agencji interaktywnych) zaczynają od doboru fraz kluczowych oraz przeprowadzenia audytu strony. Pozwoli to na znacznie lepszy start i – co równie istotne – większą stabilność działań SEO.

Pozycjonowanie e-commerce krok po kroku

Wspomnieliśmy już o audycie. Jest on bardzo istotny, ponieważ właśnie dzięki niemu można wyłapać słabe punkty sklepu internetowego oraz zidentyfikować elementy, które mogą znacząco przeszkadzać w uzyskaniu dobrej widoczności w wyszukiwarce Google. Z drugiej strony również w ramach audytu SEO można zidentyfikować mocne strony, których wykorzystanie sprawi, że pozycjonowanie sklepu w Google będzie przebiegać szybciej.

Oczywiście, znalezione błędy same się nie naprawią. Stąd też zalecenia uzyskane w ramach audytu SEO należy przekazać działom wykonawczym, w tym programistom oraz copywriterom. To właśnie oni przeprowadzą optymalizację. W przypadku programistów będą to zmiany w kodzie strony, z kolei gdy mowa o copywriterach – będzie chodzić o przygotowanie odpowiednio dostosowanych treści – elementu niezbędnego, gdy chodzi o pozycjonowanie sklepów internetowych.

Pozycjonowanie sklepów to praca wielu osób

Jak widać w powyższym fragmencie, pozycjonowanie sklepów nie ogranicza się do pracy jednej osoby. Oprócz pozycjonera sprawą zajmują się także wspomniani programiści oraz copywriterzy. Ci ostatni muszą nie tylko tworzyć unikalne treści, ale też dostosowywać je do pewnych zasad oraz wytycznych rozpisanych przez dział SEO. Dzięki temu pozycjonowanie e-commerce przekłada się później na większą widoczność, nie tylko na frazach popularnych, lecz również na tych rzadziej wyszukiwanych, ale bardziej dopasowanych do intencji zakupowych i częściej kończących się konwersją.

Co jednak ciekawe, działania SEO to także współpraca ze specjalistami zajmującymi się reklamą w Google Ads – ponieważ dostarczane przez nich dane są przydatne w tworzeniu strategii wpływającej na pozycjonowanie sklepu. Dlaczego? Ponieważ dzięki kampaniom można dowiedzieć się, które słowa dobrze konwertują, a które pomimo sporych oczekiwań okazują się niekoniecznie trafne dla danego biznesu.

Materiał Partnera